Minden utazásnak megvan az ereje, hogy összekapcsoljon minket, hogy előre mozdítson minket és a világot. Ezért elkötelezettek vagyunk amellett, hogy csökkentsük a bolygónkra gyakorolt hatásunkat, amelyet szeretünk felfedezni, fenntartható innovációk és tartós termékek tervezésének öröksége révén.
Fedezze fel a fenntarhatóság iránti elkötelezettségünket az alábbiakban.
TERMÉK
INNOVÁCIÓ, AMELY ELŐREMOZDÍTJA A GAZDASÁGI ÁGAZATOT
Több mint egy évszázada a Samsonite vezető szerepet tölt be – úttörőként az első négykerekű spinner bőrönd és a hárompontos zárási rendszer megalkotásában – és a tartósság terén is élen jár. De nem állunk meg itt.
Csapatunk elkötelezettek amellett, hogy olyan innovációkat határozzanak meg, amelyek segítenek csökkenteni környezeti hatásunkat. Limitált kiadású bőröndkollekciók fejlesztésével, amelyek bemutatják legújabb felfedezéseinket, új ötleteket indítunk el a jövőbeli áttörésekhez.
Például a 2025-ben bevezetett limitált kiadású Proxis Circular kollekció legalább 60%-ban bio-körkörös és újrahasznosított anyagokból készült. Először használtunk újrahasznosított étolajat, amelyet éttermi konyhákból gyűjtöttünk be, hogy létrehozzuk a rendkívül könnyű és tartós Roxkin™ anyagot ennek a terméknek a külső burkolatában.

TARTÓSSÁG, AMELY HOSSZÚ TÁVRA SZÓL
A legfenntarthatóbb termék az, amely tartós. Ezért a tartós, kiváló minőségű, funkcionális termékek tervezése régóta része örökségünknek.
Termékeinket alaposan teszteljük, hogy kiállják a használatból adódó megpróbáltatásokat és bizonyítsák megbízhatóságukat az idő múlásával. Sok gyártó partnerünk rendelkezik helyszíni laboratóriumokkal, ahol a bőröndöket és táskákat szigorú teszteknek és próbáknak vetik alá, hogy a termékek megfeleljenek a specifikus követelményeinknek.

Dobásteszt:
A bőröndöket nagyon alacsony hőmérsékletre hűtik, súlyokkal terhelik, és többször ejtik le a kerekekre és a külső héjra különböző magasságokból, hogy felmérjék az ütésállóságot.

Cipzár tesztek:
A cipzárakat több ezer alkalommal nyitják és zárják, hogy biztosítsák a működőképességet és a hosszú élettartamot.

Kerék tesztek:
A bőröndöket durva felületeken görgetik sok kilométeren keresztül, hogy teszteljék a kerekek tartósságát és teljesítményét.

Fogantyú tesztek:
A vállpántokat, táskákat és húzófogókat ismételt emelésnek és rángatásnak vetik alá, hogy értékeljék azok erősségét és tartósságát.

Hőmérséklet- és páratartalom tesztek:
A termékeket szélsőséges hőmérsékleteknek és páratartalom szinteknek teszik ki, hogy felmérjék az anyagok ellenálló képességét különböző környezeti feltételek mellett.

Gurulási teszt:
A bőröndöket egy óriási forgó gépbe helyezik, és fa- és fémakadályokon gurítják át, hogy szimulálják a poggyászkezelési körülményeket.
A JAVÍTHATÓSÁG ELŐMOZDÍTÁSA
1976 óta kínálunk javítási szolgáltatásokat, hogy ügyfeleink továbbra is használhassák termékeiket.
Dolgozunk azon, hogy tovább fejlesszük termékeink javíthatóságát – egyre több termékünk tervezésénél figyelembe vesszük a javítást, több önjavító elemet építünk be, biztosítjuk az alkatrészek jobb egységességét a kollekciók között, és olyan termékkomponenseket használunk, amelyek könnyebben szétszerelhetők, például bepattintható elemeket vagy szegecsek helyett csavarokat. Kiterjedt termékgaranciáink részeként, amelyek az anyagokat és a kivitelezést fedezik, most már körülbelül 70 országban kínálunk javításokat világszerte, beleértve sok üzletet is.
Ha többet szeretne megtudni terméke javíthatóságáról, beleértve a költségeket is, kérjük, látogasson el az alábbi szerviz oldalunkra:

FENNTARTHATÓBB ANYAGOK
Innovációinkkal csökkentjük ökológiai lábnyomunkat azáltal, hogy több fenntartható anyagot, például újrahasznosított tartalmat építünk be, miközben megőrizzük a tartósságot. 2024-ben a Samsonite nettó árbevételének körülbelül 47%-a olyan termékekből származott, amelyek tartalmaznak újrahasznosított anyagokat.*
Első kollekciónkban bemutattuk az újrahasznosított PET műanyagból készült anyagokat, amelyeket használt vízpalackokból állítottunk elő. Azóta folyamatosan bővítettük és növeltük az újrahasznosított poliészter használatát bélésekben és külső szövetekben.
Bemutattuk a Samsonite S’Cure Eco-t, az első bőröndünket, amelynek külső héja részben háztartási hulladékból, például joghurtos poharakból származó újrahasznosított polipropilénből készült. Ma ugyanezeket az anyagokat több népszerű keményfedeles termékünknél is használjuk.
A műanyagokon túl kiterjesztettük az újrahasznosított anyagok használatát, és olyan termékeket vezettünk be, amelyek húzófogantyújában háztartási hulladékból származó újrahasznosított alumínium található, például repülőgépekből, üdítős dobozokból és más forrásokból. Az ESSENS Limited Edition kollekciónkban is alkalmazzuk ezt az anyagot. Már dolgozunk azon, hogy az újrahasznosított alumíniumot alapkollekcióinkban is felhasználjuk.
*Bár sok termékünk bélése tartalmaz újrahasznosított anyagokat, növeljük azon termékek számát, amelyek más kulcsfontosságú alkotóelemekben, például a külső héjban és/vagy a húzófogantyú csöveiben is újrahasznosított anyagokat tartalmaznak. 2024-ben a termékeinkben felhasznált újrahasznosított anyagok súlya 0%-tól 75%-ig terjed.
Életciklus vége: A hurok bezárása
Vizsgáljuk, hogyan támogathatjuk ügyfeleinket termékeik újrahasznosításában vagy újrafelhasználásában azok hasznos élettartamának végén.
Annak bemutatására, hogy a régi termékek újrahasznosítása hogyan vezethet új termékekhez, 2024-ben megjelent az ESSENS Limited Edition kollekciónk, amely egy innovatív lépés a körkörösebb tervezés felé. A külső héj legalább 35%-ban használt újrahasznosított bőröndökből és legalább 45%-ban egyéb háztartási hulladékból származó újrahasznosított anyagokból készült.
Eddig több regionális kísérleti projektet valósítottunk meg Európában és Ázsiában. Például Indonéziában több mint 2000 használt bőröndöt gyűjtöttünk össze, és az újrahasznosító ügynökséggel, a WERGUD-dal együttműködve színes asztalokká, szőnyegekké és játszóterekké alakítottuk át őket, hogy új életet leheljünk a jakartai Hang Tuah Park közösségi terébe.

BOLYGÓ

100%-ban megújuló energia
2023-ban, két évvel a kitűzött cél előtt, először értük el a 100%-ban megújuló energia használatát saját tulajdonú és üzemeltetett kiskereskedelmi üzleteinkben, gyártó és elosztó létesítményeinkben, valamint irodáinkban. Ezt helyszíni napenergia-termeléssel, zöldenergia programokban való részvétellel és megújuló energia tanúsítványok vásárlásával értük el. Gyártó és elosztó létesítményeink, beleértve az Oudenaarde-i (Belgium) és Nashik-i (India) telephelyeket, helyszíni napenergia-telepítésekkel rendelkeznek.
Értéklánc-kibocsátások
Szén-dioxid-kibocsátásunk túlnyomó része a termékeinkben használt anyagokból származik. Ezért arra összpontosítunk, hogy növeljük az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású anyagok, például az újrahasznosított poliészter, újrahasznosított polipropilén és polikarbonát, valamint az újrahasznosított alumínium használatát.
Elkötelezettségünk hivatalossá tétele érdekében ambiciózus célt tűztünk ki, hogy 2030-ig az általunk vásárolt áruk és szolgáltatások kibocsátását az 2022-es alapértékhez képest 52%-kal csökkentsük bruttó nyereség egységenként. Csoportszinten ezt a célt a Tudományos Alapú Célok kezdeményezés validálta.


Még fenntarthatóbb csomagolás
A hulladék csökkentése érdekében fenntartható csomagolási elveket határoztunk meg a szervezet egészében: csökkentsük az anyagfelhasználást, használjunk újrahasznosítható és újrahasznosított csomagolást, és ahol lehetséges, előnyben részesítsük a fenntarthatóbb anyagokat. 2025-ben kezdjük el ezeket bevezetni működésünk során.
EMBEREK

SZAKMAI FEJLŐDÉS
Az embereink a hajtóerői üzleti és fenntarthatósági erőfeszítéseinknek. 2024 végére - egy évvel a tervezett időpont előtt - elértük célunkat, hogy minden alkalmazott számára szakmai fejlődési lehetőségeket biztosítsunk.
Olyan lehetőségeket kínálunk, mint a vezetői képzés, készségfejlesztés és teljesítménymenedzsment eszközök minden alkalmazott számára - összhangban azzal az elkötelezettségünkkel, hogy segítsük alkalmazottainkat teljes potenciáljuk elérésében.
KULTÚRA & BEFOGADÁS
Globális márka vagyunk, és kultúránk sok nemzetiséget és hátteret ölel fel. Arra törekszünk, hogy a Samsonite egy barátságos hely legyen, és olyan munkahelyi környezetet és üzleti kultúrát teremtsünk, amely segíti csapatainkat a közös növekedésben és fejlődésben.
Féléves Kultúra és Befogadás Felmérésünk értékes nézőpontokat biztosít csapatainktól. E visszajelzések alapján elkötelezettek vagyunk az innováció, az elismerés, a szakmai fejlődés és a csapatmunka prioritásként való kezelése mellett, mint a folyamatos növekedés kulcsfontosságú területei.


BIZTONSÁGOS MUNKAKÖRÜLMÉNYEK AZ ELLÁTÁSI LÁNCUNKBAN
Szorosan együttműködünk beszállítóinkkal a tisztességes és biztonságos munkavégzés előmozdítása érdekében. Minden késztermék és bizonyos nyersanyag- és alkatrész-beszállítótól megkérjük, hogy írják alá Etikai Chartánkat, amely a beszállítókra vonatkozó magatartási kódexünk, és amely 10 kulcsfontosságú elvet határoz meg az ellátási láncunkban dolgozó emberek védelmére. Beszállítóinknak ezután meg kell osztaniuk elvárásainkat saját beszállítóikkal.
Egyes beszállítóinkat beiratjuk a Globális Szociális Megfelelőségi Programunkba, hogy auditálják őket. Az év során különféle tevékenységeket végzünk, például beszállítói képzéseket, hogy elősegítsük a szociális megfelelőségi témák jobb megértését és javítsuk a beszállítók teljesítményét a későbbi tanúsítások és auditok során.
Számunkra fontos az átláthatóság. 2017 óta a Samsonite Csoport beszámol a fenntarthatósági erőfeszítéseinkről, és ezt a mai napig folytatja.
2020-ban bemutattuk fenntarthatósági stratégiánkat, az "Our Responsible Journey"-t, amely 115 éves innovációs örökségünkre épít, és iránytűként szolgál döntéshozatalunkban a 2030-ig tartó utunk során.
"OUR RESPONSIBLE JOURNEY" STRATÉGIÁNKRÓL